Prohledat tento blog

pondělí 18. září 2017

Bábovka

Bábovku mne kdysi dávno, tedy asi před pětadvaceti lety, učil píct můj tatínek :-).
Recept v jeho podání byl: 4 hrnky polohrubé mouky, 2 hrnky cukru krystal,  1 prášek do pečiva, po zamíchání 4 vejce, půl hrnku oleje a asi 2 hrnky vody...

Jednou, asi před osmnácti lety jí pekl i můj mladší brácha... 
Když jí přinesl na stůl vypadala trochu zvláštně a taky zvláštně voněla a chutnala. Po dvou soustech mi došlo, že chutná a voní jako kynutá.. a ptala jsem se bratra, jak jí dělal. Trochu uraženě říkal, že normálně, tak jsem ho vyzvala ať to popíše, a když došel k prášku do pečiva, povídám: "Jseš si jistej, že to byl prášek do pečiva?" a on uraženě šel pro pytlík... načež se vrátil, culil se a říká: "No tak to nebyl prášek do pečiva, ale sušený droždí, no..."
Tak omylem vynalezl kynutou bábovku.. a byla moc dobrá, párkrát jsme to v minulosti zkoušeli zopakovat, ale žádná už nebyla tak dobrá, jako kdysi ta jeho první.

Nu, já jsem každopádně za ta léta poněkud zmlsněla, aby se tak řeklo :-)...
Takže dnes do toho především dávám místo vody mléko a taky často přidávám tvaroh ve vaničce nebo kysanou smetanu, někdy taky místo oleje rozpustim trochu másla v plecháčku a tak podobně...


Tentokrát jsem tedy do mísy nasypala tři hrnky polohrubé mouky, hrnek a půl cukru, pytlík prášku do pečiva, zamíchala a pak jsem přidala 4 vejce, půl hrnku oleje a kelímek kysané smetany...

... zamíchala... a takhle to vypadalo před přidánim hrnku mléka.
Formu vymazat olejem a vysypat hrubou moukou... No zjistila jsem, že hrubá došla, tak jsem holt použila polohrubou...
A následně jsem bábovku pekla v předehřáté troubě na 180°C cca hodinu, dokud se nepřestalo těsto lepit při propíchnutí na špejli.

A ano, je to forma ze stejné sady jako ta v receptu na pudinkový dezert... takže je strašně krásná, ale spíše přilnavá než nepřilnavá ;-)... a tak už je taky trochu poškrábaná... a to se v ní zatím peklo asi třikrát.

Žádné komentáře:

Okomentovat