Prohledat tento blog

pondělí 19. června 2017

Pudinkový dezert

Protože mne stále ještě trochu zlobí díry po vytrženejch osmičkách, tak jsme tento víkend s dětmi pekli, respektive nepekli pudinkový dezert.

Původně jsem měla v plánu udělat pistáciový, respektive zelený, jak říkaj děti, ale zjistila jsem, že je v zásobách jen jeden a na recept jsou potřeba tři. V úvahu tak přicházel vanilkový, banánový nebo čokoládový... Druhorozený hlásil, že chce vanilkový, třetí volala že banánový... a když jsem nejstaršího vytrhla ze hry na počítači, neomylně zvolil čokoládový... po dohodě s bratrem o níž mi podrobnosti nejsou známy se shodli na vanilkovém, načež třetí začala tvrdě prosazovat "ůžovej" a odmídala pochopit můj opakovanej výklad, že jahodovej pudink máme jen jednou. Nakonec jsem prostě začala s přípravou a dcerka se přidala...

V misce jsme smíchaly tři vanilkové pudinky a 8 lžic cukru krupice


Přidala jsem čtvrt litru mléka a dcerka nadšeně šlehala...

zbylé mléko, tedy třičtvrtě litru jsem přivedla do varu a vmíchala rozšlehaný pudink...

"Kaše se vaří, když to dělá puf" stálo prý v kuchařce, kterou sepsala prababička babičce, mamince mého tatínka, když se na konci války vdávala... vždycky, když vařím kaši, pudink, mák.. tak si na to vzpomenu... zatímco čekám na "puf"...

Jedno celé máslo nakrájím,,,

Přidám do pudinku...

A vešlehám.

Pekáček lehce vymažu máslem a vyskládat ho sušenkama zvládnou děti samy.

Polovina pudinku přijde na sušenky a na ní druhá vrstva sušenek...

Na ní přijde zbytek pudinku.
Navrch může po vychlazení přijít ještě vrstva ušlehané smetany, nebo strouhaná čokoláda, nebo obojí... už si nepamatuju, jak to bylo v původním receptu, kterej jsem kdysi našla kdesi na netu... pokaždý to dělám, jak si zrovna vzpomenu ;-).


P.S.: Na tu pěknou formu s růžičkama se mne radši neptejte... doporučit vám jí totiž nemůžu. Když, tak jedině na studenou kuchyni. Při prvním pečení mi totiž i přes vymazání nepřilnavý povrch úžasně přilnul na buchtičky, které jsem pekla k šodó :-/. Při druhym pečení, se pak vnitřek nevydrhnutelně zbarvil od borůvkového koláče... Ale jo, je krásná... :-)

Shrnutí
potřebujete:
3 pudinky v prášku
8 lžic cukru krupice
1 litr mléka
250 g másla
2 balení obyčejných máslových sušenek typu bebe... my míváme ty z alberta
a dle uvážení smetanu ke šlehání s trochou moučkového cukru
a/nebo čokoládu na vaření, na nakrouhání na struhadle nám stačily čtyři čtverečky z tý velký ;-)





Žádné komentáře:

Okomentovat