Prohledat tento blog

čtvrtek 15. února 2018

O zahradě a O klíči

Dnes vám chci představit dvě krásný knihy, který máme doma už rok a půl.
Jsou to knihy Pavla Čecha, O zahradě a O klíči.
Tu O klíči dostal náš nejstarší za vysvědčení na konci první třídy, aby měl o prázdninách co číst, když se to ve škole tak pěkně naučil. A tu O zahradě dostal pak na konci prázdnin k osmým narozeninám. 
Jeho maminku, která mu je vybrala... tedy mne... zaujaly hlavně výtvarnou stránkou zpracování. Obrázky Pavla Čecha mne vyloženě nadchly... a textu v nich bylo právě tak akorát pro kluka, co se čtením zrovna začíná... a navíc působěj celý tak nějak krásně tajemně... příběhem i ilustracema...  a to je to, co jsem na knihách vždycky milovala i já... natož takovej kluk, zvlášť když hlavním hrdinou obou knih, je přesně takovej malej školák, že ano ;-)


 Už ta předsádka knihy O zahradě je senzační... přiznám se, že jsem s potěšením sledovala synka, jak se prstem prochází v křivolakých uličkách... neb když kniha dorazila a já jí pak po uložení dětí večer celá natěšená vybalila... dělala jsem skoro čtvrt hodiny přesně to samý... 
Holt to jablko a strom... ;-)

 A uvnitř knihy spousta obrázků podněcujících fantazii...

 ... a textu vždy jen tak...

 ... přesně akorát... s hodinářskou přesností ;-)...

 ... s odkazem na jinou knihu o zahradě ;-)...

 ... s klučičí postavou bojující s obavami...

... a jiným klukem oplývající větší odvahou...

Mimochodem, vzpomínáte si, kdeže jsme s dětma potkaly tuhle branku, která nám knihy Pavla Čecha připomněla?

 No jak říkám... prostě nádhera!


 Tenhle obrázek už je z knihy O klíči.
Má krásnej čtvercovej formát... A pozor! Vyrábí se ve dvou velikostech. V týhle větší a pak ještě v levnější kapesní verzi... docela dlouho jsem na stránkách internetovýho knihkupectví dumala nad dvojí značně různou cenou... Takže... Tohle je ten důvod ;-).

 Hrdina knihy najde...

 ... Klíč!

 Kterýžto vzácný nález rozjede jeho fantazii na plné obrátky.

 No, řekněte. Od čeho všeho by takový krásný starý klíč asi mohl být?

 No?

 No třeba... že jo!
A zase je tu zahrada.
Tajemná, kouzelná... kam jen tak někdo nechodí...

 ... a nebo mořské hlubiny...

 ... mapy...

 ... k pokladům... jak jinak...

 ... a spousta dalších světů a nápadů a nádhernejch ilustrací.

Zkrátka můžu obě knížky jedině a s nadšením doporučit.

A na závěr ještě zadní obálky obou knih. 
Zkrátka nádhera po všech a na všech stránkách...

Žádné komentáře:

Okomentovat