Prohledat tento blog

pátek 11. srpna 2017

"Děda Meruňka" znovu udeřil :-)

Uplynulo deset dní... a u dveří nám opět zazvonil onen starší pán, co nám přinesl košík meruněk.... a přinesl další! Prý měl opravdu velkou úrodu a neví co s tim, že u nás máme strávníků... :-)
 


Něco děti snědly jen tak... hlavně naší třetí meruňky nějak zachutnaly... a zbytek jsem během v včerejšího odpoledne zpracovala.

Tentokrát jsem udělala meruňkové knedlíky a poprvý v životě jsem dělala i meruňkový kompot.

Meruňkový kompot

Po prohledání internetu jsem zjistila, že nejvíc mi bude vyhovovat asi tenhle recept: merunkovy-kompot-19830
Takže jsem svařila litr vody s půl kilem cukru a na závěr jsem po váhání opatrně přisypala pytlíček kyseliny citrónový, kterou jsem zaregistrovala v některejch jinejch receptech.
Půlky meruněk jsem co nejtěsněji nacpala do sklenic a zalila tou cukrovou vodou.
Pak jsem je sterilizovala v troubě předehřátý na 150°C asi 20 minut a pak na 100°C dalších skoro dvacet.

Nevypadaj špatně, tak snad tak budou i chutnat ;-)



Meruňkové knedlíky

Meruňkové knedlíky byly to první co mne napadlo, když jsem za odcházejícím "dědou Meruňkou" zavřela.

Na těsto jsem použila: Dva čtvrtkilové měkké tvarohy, půl kila polohrubé mouky, 5 lžic cukru, lžička prášku do pečiva, špetka soli, 2 vejce a 6 lžic oleje.

Dál jsem potřebovala půlky meruněk a trochu mouky na vál, na kterém jsem rozválela těsto, rozkrájela radýlkem a pak jsme s dětma meruňky balili do těsta.. to je hrozně bavilo.
Knedlíky jsem pak vložila do vroucí vody a vařila cca 10 minut...

...se strouhanym tvarohem, moučkovym cukrem a trochou rozpuštěnýho másla je děti pucovaly jako máloco ;-)

A na co už mi nezbylo těsto, to jsem zamrazila.. na podzim se může hodit ;-)



Žádné komentáře:

Okomentovat